lördag 16 oktober 2010

Hej jag är tillbaka


 Bosse och jag gick en promenad till stranden idag. Då såg jag den här underbara väggmålningen. Nu känns allting jättetryckt, om öronen börjar krånga också.
Som ni kanske har märkt älskar jag roliga skyltar .Jag kommer nog att visa er många roliga, för här finns det gott om sådana. Det är underbart att fantasin får flöda, det skulle inte fungera hemma att måla på väggen bredvid ingången.

Som ni kan se så har vi ett supermarket nära oss. Där finns allt som vi behöver. 


 Bosse ute tillsammans med styrelsensordförande som heter Siv och Alfred som är ekonimiansvarig.
De är hemma hos Francis som arbetar som vakt där vi bor.
Han visar stolt upp några av sina (barn)släktingar som bor tillsammans med honom. I hans familj är de 24st som delar på hans lön ca 700kr per mån.
han har en bra lön för att vara gambier.
Byprojekt som G.g håller i en en av byarnen innåt landet.
 Inspektion av nya brunnen. Den ska få solpaneler som ska ta upp vatten.De var tvungna att borra jätte djupt.




Det växer och växer i byns trädgård
Här odlar de bl.a vattenmeloner på stora fält.




Detta är en termitstack. Den var stor, men det fanns hur många som helst som var lika stora.
 

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Vad är det som växer i byns trädgård?
    Och på ett ungf.hur hög är termitstacken?
    Är bara nyfiken i en strut.... :-)
    Hälsa Bosse!
    Kramar/ Sussie

    SvaraRadera
  2. Hej Sussie. Vad roligt att du tittar. Jag var hemma den dagen som Bosse var ute i byn.Vad som precis växte där vet jag inte förutom det stora melonfälten.Idag ska åka ut på treck som det kallas här.Vi kommer att stanna borta i tre dagar. Lärarfortbildning steg 2, då ska jag kolla runt.
    En termitstack är nog i snitt 2-3 meter. Men det finns säkert högre.
    Jag följer er blogg, jag blir så glad när jag ser allt roligt som ni gör. Hälsa M och M och alla på förskolan Många kramar Lena

    SvaraRadera