onsdag 13 oktober 2010

Strömavbrott och skyltar

Så här fint bodde vi när vi var borta måndag-tisdag.
Den här scoutlogen har en engelsk scoutkår hjälpt till med att bygga. De har jamboree här en gång om året.
Det var rent och fint och vi hade till och med el i vårt rum.
Vårt rum hade nämligen en stor solcell på taket. Överallt var det svart, för det var strömavbrott sedan ett dygn tillbaka.
Vi var ute och åt på kvällen och satt inne i ett rum som var kolsvart. Men vi fick ett stearinljus på bordet. Vi kunde äta kyckling och chips för det lagade hon på sin gasspis. Det var jättegott och mysigt.
 
Inne på logen.

Här ser jag lite bestämd ut. Jag är nämligen på skyltjakt!
Då hittade jag en marknad med massor av grejer.


Tillslut hittar jag några skyltar. Jag älskar skyltar!!




 
Bosse visar ett sädesslag som heter koos.
Vi hittade  även en som malde det i ett litet hus bredvid där det växte.
Kul att se att det är många som arbetar och försörjer sig. Folket som bor här i Gambia ser välmående ut. 
Bra med ett land som inte använder alkohol, det innebär att man inte ser en massa män som sitter och dricker.
Många arbetar och är produktiva.

1 kommentar:

  1. Hej, skönt att höra att ni är på plats och mår bra! Om jag fortfarande är välkommen att hälsa på så kommer jag gärna någon gång mellan nyår och maj :-) Vilken ort ska man kolla resor till?

    Kramar och pussar
    Stella

    SvaraRadera