fredag 3 december 2010

Lite blandat.

  • 
    Den här veckan har det inte hänt något speciell. jag har mest varit hemma och bara varit. Stuckit ner till havet en stund på dagen och tagit mig ett dopp. Det har varit väldigt varmt ca 37grader. Men man kan ju alltid sitta inne under fläkten. Puh!!! Men jag inbillar mig iallafall att bättre här än hemma..

    .Här i Gambia finns det väldigt många gamar. Överallt sitter de och väntar på något gott. Jag tror iallafall att det är bättre med gamar än med råtter. Det finns säkert råtter här också, men jag har inte sätt några ännu.Gamarna håller rent och sitter på hustaken och tittar ner,De är faktiskt ganska stora och ganska fula.När man har slaktat ett får lägger man ut skinnet, och då kommer gamarna och äter det rent, smart eller hur? Rent och snyggt, inga blodrester eller köttslamser kvar.
    Det ligger en stor varan framför gamarna, den är ju levande så den rör de inte..

Snygg palm, eller hur?
Jag har ju beklagat mig för min fula lampa som vi har hängande över vårt bord. Den hänger ännu kvar, och nu har jag hitta farbrorn som gör de. Faktiskt nästan överallt hänger det sånna här lampo. Vi beställde rullen som ligger på marken, den ska vi sätta upp på räcket på vår balkong. Vi har insyn rakt in till oss som vi vill skärma bort..Det blir nog bra när den kommer upp.
,Ikkäll ska vi träffa en kille som jag har jobbat med för länge sen. han har varit här i Gambia till och från under jätte många år. Han ska stanna här en månad nu, så det blir intressant om han några spännande saker som han tycker att vi borde göra..Vi har ju inte ännu hittat några bra musikställen. Vi har mest hittat bra och mysiga restauranger. Hoppas att ni alla får en bra helg och en trevlig andra advent. 

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Om det är Seth du pratar om,så hälsa han så jätte mycket ! Han är en härlig person!
    Och snart får ni att göra, när era barn med familjer kommer ner till er.
    Ni har härliga barnbarn !!
    Sköt om er !
    Kramar / Sussie,Mikaela och Marcus

    SvaraRadera
  2. En stor kram till er på 3:e advent!! Avundsjuk på värmen!

    SvaraRadera